Skippero
Foto Helena Peternel Pečauer
Podjetniška ekipa s Ptuja, ki s projektom Skippero ponuja platformo za najem skipperjev. Na fotografiji z leve proti desni so: Nejc Ekart, Vito Ljubec, Anže Vedlin.

Postavili platformo za iskanje zanesljivih skiperjev

Podjetniški up

24. 7. 2017    
objavljeno v časniku Dnevnik

Skippero je spletna platforma, ki predstavlja nekakšen most med posameznikom in nepozabnim jadranjem, trdi skupina treh maturantov ptujske gimnazije, ki si je projekt zamislila. Ljudem pomagajo najti profesionalnega kapitana, ki »zmanjša tveganje za nesreče ter poskrbi za prijetno jadralno izkušnjo«.

Helena Peternel Pečauer

Vodja ekipe Skippero Vito Ljubec je s starši že od nekdaj preživljal poletja na jadrnici. »Moj oče je zagret navtik, že odkar sem se rodil,« pripoveduje. »Vsa družina je navdušena nad tem in večkrat na leto gremo na regate.« Fant je torej na lastni koži izkusil vse slasti jadranja, po drugi strani pa je videl, kaj vse se lahko neizkušenim jadralcem pripeti na morju. Od tod do podjetniške ideje ni bilo daleč. Ena dolgoletnih ljubezni Vita Ljubca je poleg športa tudi raziskovanje skrivnost drobovja računalnikov, zato mu ni bilo težko sprogramirati osnov spletne strani. Ta strast je botrovala tudi odločitvi za vpis na elektrotehniško fakulteto v Ljubljani.

K sodelovanju pri dijaškem podjetniškem projektu je pritegnil svoja prijatelja in sošolca Nejca Ekarta in Anžeta Vedlina. Tudi Nejc Ekart že ima nekaj jadralskih izkušenj, sicer pa rad igra odbojko, žonglira, veliko bere, zlasti o zgodovini in investiranju, zanima ga ekonomija, zato ni treba dvakrat ugibati, da bo študij nadaljeval na ekonomski fakulteti v Ljubljani. Anže Vedlin bo njegov študijski kolega. V prostem času rad igra košarko in klavir. Vsak od fantov ima torej specifične interese, Skippero pa jih je povezal v skupnem.

Nihče ne ponudi izkušenega kapitana

Človek bi mislil, da so idejo dobili kar v domačem kraju, saj je »Ptujsko morje« znano daleč naokrog. A ni bilo tako. »S skupino prijateljev sem se želel odpraviti na jadranje, pa smo ugotovili, da skiperja, kapitana barke, ni tako lahko najti in najeti. Imeli smo čisto premalo izkušenj, da bi na morje odpluli sami, pa še premladi smo bili. Smo pa odkrili poslovno nišo. Obstaja namreč veliko čarter podjetij, kjer lahko človek najame jadrnico, izkušenih kapitanov pa mu ne ponudi nihče. Mi smo želeli obrniti zgodbo. Zelo pomembno je namreč, kakšna je ta oseba, saj je treba z njo preživeti najmanj teden dni na zelo majhnem prostoru. Z jadrnice se pač ne da kar pobegniti,« razlaga Ljubec.

Idejo o spletni platformi, ki bi ljudem priskrbela kapitana za varno in prijetno jadranje, je podprl tudi mentor v podjetniškem krožku, ki so ga fantje družno obiskovali. »Najprej smo raziskovali trg, po telefonu smo klicali čarter podjetja in spraševali, ali bi bil naš podvig smiseln, na spletu smo iskali, ali takšna ponudba že obstaja, in z veseljem ugotovili, da ne, prek družbenih omrežij smo ljudi z anketo spraševali, ali bi na tak način najeli kapitana jadrnice in koliko bi bili pripravljeni za to plačati,« našteva Vedlin. »Odziv je bil zelo dober.«

Naš cilj do leta 2020 je, da bi se povezali z vsemi marinami na Jadranu in bi vsi jadralci prišli do skiperjev s pomočjo naše spletne strani. Ni nepomembno, da bomo z našo organizacijo preprečili tudi delo na črno.

Spletna stran Skippero zdaj že ponuja osem izkušenih kapitanov z vsemi potrebnimi izpiti in certifikati. »Na zelo preprost način lahko človek izbere tistega, ki bi mu po objavljenem opisu najbolj ustrezal, izbere še termin, lokacijo oziroma turo jadranja, pošlje povpraševanje, mi pa postorimo vse drugo. Tudi ustrezno jadrnico poiščemo,« razloži Ekart.

Prav gotovo vsakdo, ki se loti podjetništva, razmišlja tudi o zaslužku. »Vzeli bi si nekaj odstotkov od vsake organizirane jadralne zgodbe. Ljudje so prepričani, kako zelo drago je to. Pa ni. Cene so v zadnjih nekaj letih zelo padle. Zdaj, v juliju, bi bilo treba za tedenski najem jadrnice odšteti 2500 evrov, za skiperja še dodatnih tisoč, a če to delimo z osem, kolikor ljudi gre na jadrnico, ugotovimo, da za to ceno ne more človek bivati v nobenem hotelu, še najem prostora v kampu je dražji,« pove Ljubec.

Ker je fante letos ujela matura, so podjetniški projekt pustili malo ob strani. A zdaj, med počitnicami, ko je sezona za njihovo dejavnost na vrhuncu, bodo v usmerili vse sile. »Šele prejšnji teden smo vzpostavili spletno stran, tako da je vse delovalo, in v pičlih petih urah ustvarili za dobre tri tisočake prometa. To nam je dalo zagon,« pripomni Nejc.

Pospešena gradnja prepoznavnosti

Zdaj čaka fante promocija storitve. »Malo moramo še dodelati spletno stran. Morali bomo najeti izkušenega programerja. Doslej ni bilo dosti stroškov s projektom, pokrili smo jih s svojimi žepninami, zdaj se bomo morali že malo ozreti za kakšnim investitorjem,« pogovor sklene vodja projekta Vito Ljubec in doda, da bo treba v kratkem urediti tudi podjetniški status. »Naš cilj do leta 2020 je, da bi se povezali z vsemi marinami na Jadranu in bi vsi jadralci do skiperjev prišli s pomočjo naše spletne strani. Ni nepomembno, da bomo z našo organizacijo preprečili tudi delo na črno.«

na vrh strani pripravil    
IMPRESS