Mosaic
Foto Matic Kuder
Mlada podjetniška upa Nik Luckman (levo) in Matic Zavadlal z Gimnazije Bežigrad s projektom Mosaic

Stadionske slike, izrisane s telefoni

Podjetniški up

19. 6. 2017    
objavljeno v časniku Dnevnik

Vsi se spomnimo prizorov z nogometnih tekem, ko na stadionu večja skupina navijačev dvigne v zrak raznobarvne kartone in tako oblikuje sliko ali napis. Pa bi lahko kaj takega naredili z mobilnimi telefoni? Da se, je prepričana skupina dijakov z bežigrajske gimnazije.

Helena Peternel Pečauer

Nik Luckman, Matic Zavadlal in Urban Cör so dijaki Gimnazije Bežigrad. Nik Luckman, ki se v prostem času rad ukvarja s fitnesom in modelarstvom, letos končuje gimnazijo, potem se namerava vpisati na strojno fakulteto. Matic Zavadlal je dijak drugega letnika, navdušen je nad programiranjem in informatiko. Sprejet je bil na mednarodno maturo in razmišlja, da bi študiral v tujini. Urban Cör pa je bil v času našega pogovora odsoten. Vsi trije strastno navijajo za nogometni klub Barcelona in trdijo: »Barça je najboljša!« in vsi trije želijo navijanje (ne samo za Barcelono) posodobiti oziroma pripeljati v 21. stoletje.

»Nekega dne sem bil na nogometni tekmi in ko sem videl, kako so navijači s kartoni, ki so jih dvignili v zrak, naredili neko sliko, sem dobil zamisel, da bi jo še bolje lahko naredili z ekrani telefonov,« pripoveduje Nik. »Zdaj je to videti takole,« ga dopolni Matic Zavadlal, »navijaška skupina za vsak sedež na 'svojem' delu stadiona pripravi lističe različnih barv in na znak jih vsi dvignejo v zrak. Naša ideja pa je, da namesto lističev pač uporabimo telefone.«

Možnost zaslužka

Aplikacijo so poimenovali Mosaic (mozaik). Vsak navijač bi si jo moral naložiti na telefon, ta bi ugotovila njegovo natančno lokacijo, v danem trenutku pa bi zaslon ustrezno obarvala, tako da bi vsi telefoni skupaj delovali kot en ekran, tvorili bi napis, sliko, ali pa celo video animacijo.

Fantje so se za izvedbo te zamisli povezali v Ustvarjalnikovem podjetniškem krožku na gimnaziji. Ne gre namreč samo za zanimivo tehnološko rešitev, ampak tudi za podjetniško idejo. »Najprej je to že samo po sebi zanimivo za navijače in za nogometaše,« ugotavlja Nik Luckman, »ugotovili smo tudi, da bi bilo s tem dobro priti na trg, ker bi denar iz sponzorstev lahko pomagal to idejo uresničiti. Potem bi se dalo z njo tudi kaj zaslužiti.« Vsako poslovno idejo je seveda treba testirati in tudi oni so na terenu preverili, kako ji kaže. Povezali so se z nekaj rokometnimi klubi in dobili odgovore, da jih to zanima, pa tudi že povabila na pogovore. »Tudi z navijaškimi skupinami Vijole in Green Dragons smo se pogovarjali,« pove Zavadlal. »Zdaj moramo narediti video, ki bo prikazal, kaj vse omogoča aplikacija.«

Testiranje

Testirati pa so morali tudi tehnično izvedbo. Eno od vprašanj, ki se je postavilo, je, ali je ekran telefona dovolj svetel oziroma koliko mora biti, da bo celota videti primerno. Delali so različne teste, kako je to videti, kakšna osvetljenost se najbolje obnese. Kako sploh deluje aplikacija, da iz množice telefonov oblikuje en sam ekran? »Tehnično gledano povsem preprosto,« zagotovi Zavadlal. »Za vsak telefon je treba ugotoviti, kje je,« ga dopolni Luckman. »Potem sliko razdremo, tako da vsak telefon dobi informacijo samo za svoj del, in potem to pokažemo.«

Ob prijavi v aplikacijo navijač vpiše številko sedeža ali pa kar poslika svojo vstopnico, tako da ga je mogoče umestiti, kje na stadionu je. Ekran njegovega telefona aplikacija zdaj obravnava kot majhen delček ali celo samo en piksel v sliki, ki jo hoče izrisati. Glede na to, kje na stadionu je telefon, se na njem pojavi tisti delček slike, ki spada na tisto mesto.

Kot ugotavljajo bežigrajski dijaški podjetniški upi, so za uspeh aplikacije Mosaic posebej pomembni vodje navijaških skupin. Oni bodo lahko dosegli, da bo zadosti ljudi hkrati uporabilo aplikacijo, in oni bodo aktivirali sliko, ki se bo izrisala na stadionu.

Tudi napake učijo

Kako zapleteno pa je programirati tako aplikacijo? Zavadlal ocenjuje, da srednje težko. »Zanimivo je samo po sebi, poleg tega pa se tudi sproti učiš. Nekaj že znaš od prej, nekaj pa se še dodatno naučiš, ko naletiš na ovire.« Aplikacija je zdaj sredi razvojne poti. »Zdaj moramo samo še dokončati teste,« pravi Zavadlal. »Če bodo uspešni, lahko rečemo, da bo aplikacija zunaj že v pol leta, če ne, bo trajalo dlje.« Končni cilj pa je El Clasico (nogometna tekma Barcelona – Real Madrid), pove Luckman. »Neki daljni, končni cilj za nas je, da bi našo aplikacijo lahko uporabljali prav na tej tekmi, saj je vrhunec nogometa.«

na vrh strani pripravil    
IMPRESS